»Vrzite mrežo… in boste našli!« (Jn 21,6) Te Jezusove besede so iz evangeljskega odlomka, ki pripoveduje o tretjem prikazovanju Vstalega svojim učencem na obali Tiberijskega morja in o čudežnem ulovu. Gospod pravi: »Vrzite mreže na desno stran čolna in boste našli!« (v. 6). Običajno se ribe ujamejo v mreže ponoči, ko je tema in ne zjutraj, ko je voda prozorna. Toda učenci so zaupali Jezusu in sad tega je čudežno velik ulov, tako velik, da niso več mogli izvleči mreže zaradi obilice rib.
Veliko je bil otudi število romarjev, ki so na 3. velikonočno nedeljo priromali k Mariji Pomagaj. Osrednjo romarsko sveto mašo je na trgu pred baziliko Marije Pomagaj daroval rektor bazilike, dr. p. Robert bahčič. V pridigi je dejal: “Gospod Jezus Kristus nas je odrešil s svojo ljubeznijo. Ni nas odrešil s kakšnim odlokom ali zakonom, temveč z ljubeznijo. Za nas je daroval svoje življenje na križu. Ljubezen je bila tista, ki ga je gnala na križ. Sveti Frančišek Asiški, ki je vse življenje zvesto hodil za Jezusom, je posebej objokoval Ljubezen, ki ni ljubljena. Ker ljudje niso spoštovali ne ljubili Gospoda, je ponavljal: Moja ljubezen ni ljubljena.
Zato je tudi proti koncu svojega življenja, na gori La Verni, prosil Gospoda, da bi rad začutil tisto ljubezen, ki ga je gnala na križ in da bi začutil tisto bolečino, ki jo je doživljal na križu. In Gospod mu je to globoko željo izpolnil, da je prejel svete rane na svojem telesu. In prav to Jezusovo darovanje na križu je oznanjal apostol Peter.
Namen Jezusovega trpljenja, smrti in vstajenja ter poveličanja je, da bi se Izrael in vsi mi spreobrnili in dosegli odpuščanje svojih grehov.
Peter nas vabi k poslušanju Boga, ki nam podarja tisto srečo, ki je ponudbe sveta ne morejo zagotoviti. Biti pokoren Bogu pomeni, poslušati ga, imeti srce odprto za hojo po poti, ki nam jo kaže Bog. Poslušati njegov glas, kot je to storil Peter, ko je pismoukom in farizejem ter velikim duhovnikom dejal: »Bogu se je treba pokoravati bolj kot ljudem!« Poslušati Boga in se mu pokoravati pomeni hoditi po poti za Jezusom. To pomeni, da naj ne bi poslušali ponudb sveta, ki so ponudbe greha, ki nas oddaljuje od Gospoda. To nas ne bo osrečilo. Pomoč pri hoji po poti, ki jo kaže Jezus in pri pokornosti Bogu lahko najdemo v Svetem Duhu. Prav on nam lahko da moč za nadaljevanje. Prosimo za milost, da bi vedno hodili po Jezusovi poti. In kadar tega ne delamo, prosimo za odpuščanje.
Ne vemo, kako je bilo Petru tisti večer, ko je prišel na obalo Genezareškega jezera. Vstali Jezus Petru ničesar ne očita. Z nobeno besedo. Zanimivo pa je njegovo vprašanje Petru, ki ga zastavlja po vstajenju:
»Ali me ljubiš?« V času oznanjevanja, pred trpljenjem, smrtjo in vstajenjem, je spraševal o veri, ali veruješ, nikoli pa ni vprašal ali me imaš rad, ali me ljubiš. To stori šele po svojem trpljenju, smrti in vstajenju, ko pokaže, kako nas je imel rad. Vse je dal za nas in zato lahko vpraša, tudi mene: »Ali me imaš rad?« Vstali trikrat vpraša Petra: »Ali me imaš rad?« ali »me ljubiš bolj kakor tile?« Mnogi strokovnjaki pojasnjevali, da se je to zgodilo zato, ker ga je Peter trikrat zatajil. Mene pa posebej nagovarja Petrov tretji odgovor: »Gospod, ti vse veš, ti veš, da te imam rad.«
»Ti vse veš«, kaj je s tem hotel Peter povedati? Ko Jezus Petra pogleda, Peter začuti, da v Jezusovih besedah ni bilo nobene maščevalnosti glede na to, da ga je zatajil. Samo Jezus je vedel, in seveda Peter, kaj vse je doživljal v svojem srcu, ko ga je zatajil in je petelin zapel. Samo Jezus je videl Petrovo bolečino in žalost v njegovem srcu. Zato mu lahko reče: »Gospod, ti vse veš«, in doda: »ti veš, da te imam rad.« Sedaj je Peter pripravljen svoje življenje brez zadržkov izročiti v Božje roke in zato mu Jezus lahko napove, da bo umrl mučeniške smrti s križanjem. Tako se bo v polnem smislu izpolnila Jezusovo beseda, ko mu reče: »Hôdi za menoj!«
Prosimo Svetega Duha naj nas po Marijini priprošnji napolni z duhom vstalega Gospoda.”
Pri sveti maši je pel domači pevski zbor, pod vodstvom Marjetke Anderle.
Pripravila: AEf