Novice
02. junij 2024
'Sin človekov je gospodar tudi sobote' (Mr 2) »Sobota je ustvarjena zaradi človeka in ne človek zaradi sobote.« (Mr 2,27) Je osrednja misel 9. nedelje med letom.

Veliko število romarjev iz vseh koncev naše domovine ter tudi tujine je na 9. nedeljo med letom priromalo k Mariji Pomagaj. Dve dopoldanski sveti maši sta bili na trgu pred baziliko Marije Pomagaj. Sveto mašo ob 10. uri je v neposrednem prenosu prenašala TV Slovenija, prvi program. Daroval jo je rektor bazilike, dr. p. Robert Bahčič, s petjem so jo obogatili mladi pevci in pevke Otroško-mladinskega pevskega zbora Spominčice z Brezij.
Pater Robert Bahčič je v pridigi spregovoril o današnji Božji besedi: “Sobota, ki jo je Bog, kot smo slišali v prvem berilu, postavil in zapovedal praznovati je, sveta, ker je sobota za Gospoda, tvojega Boga. To pomeni, da se ta dan ne dela in da se spominja Boga, ki je gospodar vsega dela in vsega človekovega življenja in delovanja. Sobota ni mrtev dan, ker drugače ne bi imela smisla. Bog ni mrtev, ampak je živi Bog in k temu živemu Bogu prihajamo, da mu izročimo vse kar smo doživeli v preteklem tednu in se mu hkrati izročimo za teden, ki je pred nami. Živo vstopimo v odnos z živim Bogom.
Jezus želi soboti vrniti prvotni pomeni zato zavrne vse očitke, ko grajajo njegove učence. Jezus jim jasno pove, da on samo izpolnjuje božjo zapoved ljubezni. In ker je Jezus prišel oznanit to zapoved kot najvišjo, zato je tudi Gospod sobote. Tako ozdravi moža s suho roko v soboto, ker deluje v duhu zastonjske ozdravljajoče božje milosti in s tem časti Boga na njegov dan. In prav zaradi tega, ker soboti hoče vrniti prvotni in pravi pomen, ga sklenejo umoriti.
Sobota je zaradi človeka, kadar pomaga osrečevati nesrečne, lajšati trpljenje stiskanim in krajšati čas osamljenim. Sobota je zaradi človeka v kolikor nam pomaga, da se med seboj bolj ljubimo.
Sobota je zaradi človeka, ker nas usmerja k tistemu, ki je začetnik človeka in sobote. Zato ta dan gremo v cerkev, da se tu srečamo z Gospodom. On se za nas daruje, nas uči darovati sebe drugim, nas hrani s svojo besedo in s svojim kruhom. On je prišel dopolnit postavo in soboto, ki jo je spremenil v nedeljo, saj je ta dan vstal od mrtvih.
Soboti je zopet vrnil njen pravi pomen. Da bi se učili ljubezni do Boga in bližnjega. Prvotno je bila sobota postavljena kot zaščita ubogih in slabotnih. Omogočala jim je počitek od vsakdanjih naporov sredi dela. Ljudje so lahko malo globlje zadihali ter se v molitvi k Bogu in branju božje besede napolnili z novo močjo za nov teden. Po vzoru Stvarnika, ki je po dokončanem delu stvarstva počival. Sobota je bila postavljena v interesu človeka. Žal pa se je sobota v Jezusovem času izpridila s celo vrsto nemogočih predpisov in tako pozabili na najvažnejše: na ljubezen do Boga in tudi do bližnjega. Jezus je učiteljem postave hotel omehčati njihova trda srca.
Judje pa so podrejali človeka. V evangeljskem odlomku smo brali o učencih, ki smukajo klasje, o ozdravitvi moža s suho roko Jezus postavlja v središče človeka. Človeku daje prednost pred vsem ostalim.
Sobota ne more biti nad človekom. Sobota ali za nas nedelja postane smiselna, ko postane znamenje božje dobrote, njegovega usmiljenja do nas. Ko se z veseljem udeležim svete maše in božjega odrešenja. Kristjani moramo nedeljo začutiti kot Gospodov dan, dan našega odrešenja. Da bi res zaživeli to občestvenost z Bogom in med seboj.
Obrnimo se na našo nebeško Mater Marijo, na katero se obračamo s tako lepim imenom: Marija Pomagaj, pomagaj nam, da bomo, kakor Ti, živeli iz sobote, za nas nedelje, in se ob Njej naučili ljubiti Boga in bližnjega.” Je pridigo zaključil p. Robert Bahčič.

Pripravila: AEF

Fotografije