Novice
31. maj 2018
SVETO REŠNJE TELO IN KRI Medtem ko so jedli, je Jezus vzel kruh, ga blagoslovil in razlomil, jim ga dal in rekel: »Vzemite to je moje telo«

Danes obhajamo Jezusovo navzočnost v zakramentu sv. Rešnjega telesa in krvi – evharistije, ki je središče krščanske vere in zakramentalnega življenja vernih.
Za zakrament evharistije so se v zgodovini Cerkve izoblikovali različni vidiki in različna imena. Jezus je pri zadnji večerji z učenci , pri katerih je kruh spremenil v svoje telo ter vino v svojo kri, postavil zakrament evharistije, ki je od začetkov krščanstva razpoznavno znamenje kristjanov. Zakramenta se spominjamo pri vsaki maši, posebaj tedaj, ko duhovnik izreka posvetilne besede nad kruhom in vinom. Kristjani verujemo, da kruh po prebistvenju postane Jezusovo telo, vino pa Jezusova kri.
Posvečene hostije se hranijo v ciborijih, ena hostija pa v običajno umetelno izdelani monštranci. Namen hranjenja posvečenih hostij je dejstvo Jezusove trajne navzočnosti v zakramentalni obliki kot tudi možnost za češčenje.
Duhovniki monštranco izpostavijo v češčenje za posebne priložnosti, ob veliki noči in prazniku sv. Rešnjega telesa in krvi. Za praznik sv. Rešnjega telesa in krvi so v navadi procesije, ki potekajo v cerkvah in bližnji okolici. Prav tako je na ta praznik ponekod v navadi postavljanje začasnih kapelic ali oltarjev, mimo katerih poteka sprevod. Duhovnika z monštranco poleg bogoslužnih sodelovcev spremljajo verniki, ki s svojo prisotnostjo izrazijo zunanjo versko pripadnost.
Tako se na naših oltarjih nenehno daruje naš Gospod Jezus Kristus. Evharistija tako pomeni razumevajočo ljubezen. Jezus je razumel, da smo bili ustvarjeni za ljubezen. Zato je samega sebe naredil za ljubezen.
Želi nam dati možnost, da bi svojo ljubezen do njega izrazili v ljubečem dejanju. Samega sebe naredi brezdomca, ki ni le brez kotička v mali sobi, marveč je potreben globoke iskrene ljubezni do drugega. Vse to je evharistija. To je Jezus, živi kruh, ki ga je prišel lomit s teboj in menoj.

Pripravila:UK

Fotografije