NAMEN SVETEGA LETA
Klic svetega leta je, da bi kristjani poglobili svojo vero in rasli v svetosti h kateri smo poklicani.
Svetost je dar, ki nam ga daje Jezus Kristus. V pismu apostola Pavla Efežanom beremo, da je »Kristus vzljubil Cerkev in dal zanjo sam sebe, da bi jo posvetil.« (Ef 5,25-26) Svetost je zares najlepše obličje Cerkve: pomeni ponovno se znajti v občestvu z Bogom, v polnosti njegovega življenja in njegove ljubezni.
»To prepletanje upanja in potrpežljivosti jasno pokaže, da je krščansko življenje pot, na kateri so potrebni tudi močni trenutki, ki hranijo in utrjujejo upanje, tega nenadomestljivega spremljevalca, ki omogoči zagledati cilj: srečanje z Gospodom Jezusom.« (Upanje ne osramoti, 5)
GESLO SVETEGA LETA
Geslo svetega leta 2025 je Romarji upanja. »V srcu vsakega človeka živi upanje kot želja in pričakovanje dobrega, kljub temu da ne ve, kaj se bo zgodilo jutri. Naj bo sveto leto za vse priložnost poživiti upanje. Božja beseda nam pomaga najti razloge zanj. Pustimo se voditi temu, kar apostol Pavel piše ravno kristjanom v Rimu.
Upanje se namreč rodi iz ljubezni in temelji na ljubezni, ki izvira iz Jezusovega srca, prebodenega na križu: »Kajti če smo se po smrti njegovega Sina spravili z Bogom, ko smo bili še sovražniki, bomo veliko bolj rešeni po njegovem življenju, odkar smo prišli do sprave« (Rim 5,10).« (Upanje ne osramoti, 1-3)
»Najvišja priča upanja je Božja Mati.« (Upanje ne osramoti, 24)
LOGOTIP SVETEGA LETA
Logotip svetega leta prikazuje štiri stilizirane podobe, ki predstavljajo ljudi vseh barv, narodnosti in kultur s štirih koncev sveta in spominjajo na jadra velike skupne ladje. Osebe stojijo druga za drugo in se medsebojno objemajo ter tako spominjajo na solidarnost in bratstvo, ki bi moralo povezovati ljudstva. Prva v vrsti predstavlja papeža, Petra današnjega časa, ki vodi Božje ljudstvo k skupnemu cilju. Oklepa se križa, znamenja vere, pa tudi upanja, saj se spodnji del križa nadaljuje v sidro. Valovi pod podobo so razburkani, kar pomeni, da skozi življenje ne romamo vedno po mirnih vodah.
TRAJANJE SVETEGA LETA
Da bo to sveto leto za vso Cerkev lahko močno doživetje milosti in upanja, določam, da se bodo sveta vrata bazilike sv. Petra v Vatikanu odprla 24. decembra leta 2024, s čimer se bo začelo redno sveto leto. 29. decembra 2024 bom odprl sveta vrata svoje stolnice svetega Janeza v Lateranu, ki bo 9. novembra letos obhajala 1700-letnico posvetitve. V krajevnih Cerkvah se bo sveto leto začelo v nedeljo, 29. decembra 2024, s sveto evharistijo. Potem bodo 1. januarja 2025, na praznik Marije, svete Božje Matere, odprta sveta vrata v papeški baziliki svete Marije Velike. Kočno bodo v nedeljo, 5. januarja 2025, odprta sveta vrata papeške bazilike svetega Pavla zunaj obzidja. Ta zadnja tri sveta vrata bodo zaprta v nedeljo, 28. decembra 2025. Tudi v krajevnih Cerkvah se bo sveto leto končalo v nedeljo, 28. decembra 2025. Redno sveto leto se bo končalo z zaprtjem svetih vrat papeške bazilike svetega Petra v Vatikanu, 6. januarja 2026, na praznik Gospodovega razglašenja.
POMEN ODPUSTKOV
Sestavni del jubilejnega dogajanja so tudi odpustki. »Dosežena sprava z Bogom pa ne izključuje raznih posledic greha, katerih se moramo očistiti. Ravno na tem področju dobijo pomen odpustki, s katerimi je izražen 'popoln dar božjega usmiljenja’. Z odpustkom je skesanemu grešniku odpuščena časna kazen za že odpuščene grehe glede na krivdo.« (Janez Pavel II., Skrivnost učlovečenja, 9)
Ključ za razumevanje zaklada odpustkov je teološko razlikovanje med krivdo in kaznijo. Krivda je odpuščena z zakramentalno spravo, medtem ko časna kazen za storjene grehe običajno ostane in zahteva nadaljnji dar odpustka. Samo s Cerkvijo, v Cerkvi in po Cerkvi je mogoče črpati iz neskončnih zaslug Kristusa, Blažene Device Marije in svetnikov, da bi dosegli odpuščanje kazni za grehe zase in za brate in sestre na poti očiščevanja proti popolnemu blaženemu gledanju.
Za prejem odpustka je potrebna nenavezanost na greh, tudi mali greh, opravljena pokora. Za uresničitev tega so potrebni trije pogoji: dobra zakramentalna spoved, prejem obhajila in molitev po namenu svetega očeta. Obstajajo samo popolni in delni odpustki. Popolni odpustek izbriše vse časne kazni in ga je mogoče prejeti le enkrat na dan, delni odpustek pa izbriše le del kazni in ga lahko prejmemo večkrat na dan.