Novice
12. januar 2025
Nedelja Jezusovega krsta Na nedeljo po prazniku Svetih Treh Kraljev obhajamo praznik Jezusovega krsta v reki Jordan.

Praznik Jezusovega krsta je povezan s praznikom Gospodovega razglašenja, ki je 6. januarja, saj je Bog med krstom v Jordanu izpričal, da je Jezus njegov ljubljeni sin. Krst v Jezusovem življenju predstavlja prelomnico, ki ločuje njegovo zasebno in skrito življenje od javnega delovanja. Pred krstom je Jezus živel neopazno, o čemer pričajo tudi skopi svetopisemski zapisi. Po krstu pa je začel javno delovati: poklical je prve apostole, oznanjal svoj nauk, delal čudeže in ozdravljal bolne, o čemer poročajo evangeljska besedila.

Sončna zimska nedelja je k Mariji Pomagaj privabila veliko število romarjev. Osrednjo romarsko sveto mašo je ob 10. uri v baziliki Marije Pomagaj daroval rektor bazilike, dr. p. Robert Bahčič. Ob njem je somaševal g. Anton Krašovec, ki je k Mariji Pomagaj priromal skupaj z Mešanim cerkvenim pevskim zborom Šentjanž na Vinski gori (pri Velenju). Zbor je sveto mašo obogatil z lepim petjem.

“Jezusovo odrešenjsko služenje človeštvu je bilo razpeto med dva krsta:
med krst z vodo v Jordanu in krst s krvjo na Golgoti. Krivdo človeštva je izničil s svojim trpljenjem in smrtjo, ko se je ves potopil v morje greha in ga tako očistil. Vse pa se konča s slavjem na velikonočno jutro. Vstajenje je potrdilo razglašenje ob krstu, da je Jezus res ljubljeni Božji Sin, poln Svetega Duha in da ga je potrebno poslušati in mu slediti. Vstajenjsko jutro je dokaz, da ta svetloba vstalega premaga temo greha in smrti.
Kar se dogaja pri krstu v reki Jordanu je zelo pomembno. Tukaj začne Jezus boj proti grehu, ki ga bo stal življenja. Njegova solidarnost z nami, ljudmi, ne pozna meja. Ker nas je Jezus vzel za svoje brate in sestre, je tudi nas sprejel nebeški Oče v svojo ljubezen. Zaradi Jezusa smo Božji ljubljenci. Očetova roka nas spremlja skozi življenje.
Nismo sami, ampak on hodi z nami in ker hodi z nami nam daje moč, da lahko delamo dobro, za ljubezen in razumevanje.
Sveti Duh je Jezusa vodil kot služabnika vseh služabnikov, da je oznanjal Očetovo besedo in vabil k poslušnosti tej besedi in k spolnjevanju tega, kar Oče naroča po Sinu in nam Sin posreduje. Prav naš krst nam nalaga to poslušnost in življenje po Božji besedi. Živimo iz našega krsta, da bomo vredni postati dediči nebes.
Prvo berilo nam je spregovorilo o Božjem služabniku, a nam ni dalo odgovora, kdo je Božji služabnik. Apostol Matej je na treh mestih svojega evangelija uporabil besede prvega berila: ob Jezusovem krstu, njegovem razodetju na gori in pri dogodku v nazareški shodnici. Bog je dal Duha na tega služabnika in ga razglasil za svojega Sina.
Apostol Peter v drugem berilu jasno pove, da Bog ne glede na osebo, ampak na tistega, ki se ga boji in ravna pravično. Tako kot je naročil preroku Samuelu, ko je šel iskat in mazilit Davida, da naj ne gleda na zunanjost, na njegovo veliko postavo, ampak na srce. Tudi nasprotniki so Jezusu priznali in rekli, da ne gleda na osebo, ampak v resnici uči Božjo pot.” Je v pridigi dejal p. Robert Bahčič.

»Jaz vas krščujem v vodi, pride pa močnejši od mene, on vas bo krstil v Svetem Duhu in ognju« (Lk 3,16).

Pripravila: AEF

Fotografije